tiistai 25. tammikuuta 2011

Mielettömän nerokas ensiotsikko :)

Noni,  pakko kyllä mainita olevani ylpee itestäni kun sain viimein aikaiseksi luotua blogin :).

Elikkäs, ajattelin kertoa tässä mun blogissa ajatuksiani tästä maailmasta, leipomisesta, piirtämisestä sekä ihan yleisesti ottaen kaikesta :). Mä myös kuvaan suht paljon ja nyt olis hyvä sauma julkaista kuvia :D
                                       


Niin eli kuten mä jo sanoin, leipominen :3  Se on yks niistä asioista joihin mä tykkään tuhlata aikaani, täs ois pari kuvaa ihan perus muffinseista :33




 Samoin asioiden kuvaamine sijoittuu lähelle sydäntä, jotenki mua ihastuttaa suunnattomasti asioiden hetkittäisen kauneuden ( kirjoitin ekaksi kauheuden :DD )  tallentaminen :33 Tää mun teksti taitaa olla aika puutaheinää, mutta mun ajatusmaailma tuntuu olevan välillä useillu aika ufoa :DD Tästä merkinnästä näyttää tulevan todella pitkä, mutta voin luvata et myöhemmät eivät ole tämän kaltaisia romaaneja :DD  Jos mun pitäis kuvailla itteeni parilla sanalla ne ois varmaa itsepäinen, luova ja sekametelisoppa :DD Musta löytyy eripuolii, esimerkiksi kaveriporukassa kuulun niihin äänekkäisiin sata sanaa minuutissa ihmisiin :DDD ( todistettu juttu ) ja mun outo huumorin taju tulee esille ( ette edes halua tietää :)) ) kun taas vähänkin vieraammassa porukassa saatan kuuluu niihi hiljaisimpii :DD

Mutta täs onkin kai jo tullu aika paljo asiaa ? :D

( (c) hellapoliisi :3 )Joten tässä sitten hellapoliisin nettisivulta pöllitty ihana hyydytettävän kakun resepti:
Valkosuklaa-daimkakku
Pohja:
200 g Rainbow'n tummia täytekeksejä muruina tai muita tummia keksejä
75 g margariinia tai voita sulatettuna

2 rkl kahvia tai maitoa
Täyte:
2,5 dl Flora vispiä tai muuta kermaa
1 levy Pandan valkosuklaata (130 g)
250 g maitorahkaa
1 dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
4 liivatetta
2 rkl sitruunamehua
1,5 isoa daimia murustettuna

Sekoita keksinmurut, sulatettu rasva ja kahvi tai maito. Painele seos leivinpaperilla vuorattuun irtopohjavuokaan.
Laita liivatteet likoamaan runsaaseen kylmään veteen.
Vatkaa kerma vaahdoksi, mausta sokerilla ja vaniljasokerilla, lisää rahka. Kääntele joukkoon sulatettu suklaa, lisää sitruunamehu ja daimmurut.
Sulata liivatteet tilkkaan kiehuvaa vettä, anna jäähtyä pieni hetki. Kaada liivateneste seokseen ohuena nauhana koko ajan sekoittaen. Kaada täyte vuokaan murupohjan päälle, anna hyytyä 2-4 tuntia tai yön yli. Koristele Daim-murskalla tai suklaarouheella.


Suklaasuukoin  Mary-Juliet :3

1 kommentti: