maanantai 23. tammikuuta 2012

Underground ( Lontoo pt. 1 )

Tosiaan oon vihdoin päässy takasin kotiin vielä muutaman kotimatkamutkan kautta, ja voin kyllä sanoo että oli ihan mahtava reissu! Tuun julkaseen varmaan useamman postauksen aiheesta Lontoo, ja tää eka on varmaan lähinnä selitystä että mitä kaikkee tuli tehtyy :3. Oon sen verran väsyny, että nähtävästi vaikka kuinka moni juttu jää kertomatta, mut nii, kuitenki vähä päälimmäisii fiiliksii ja muuta.



Lähettiin siis torstai aamuna loistavien kolmen tunnin yöunien jälkee Helsinkiin ja nukuttiin Nellin kaa melkein kokomatka koska lievästi väsytti, sit kiirehdittiin ihan kamalaa vauhtia tarkastuksista läpi ja pelättiin suurinpiirtein että myöhästytään, ja sit kun päästiin lentokoneeseen niin kuulutettiin että joudutaan odottamaan kaks tuntia ennen kun voidaan lähtee.. No onneks ei tullu tylsää kyllä missään vaiheessa vaikka se 5 tuntia koneessa istuttiinkin 3 tunnin sijasta, koska säädettiin koko aika Pertin ( hahahaa saatte siitä kyl kuvan :D ) kanssa ja muuta todella mainiota.

No mä en usko että ketään kiinnostas ( tai ainakaa mua ei kiinnostas :D ) kuulla minuuttiaikataululla, että mitä me tehtiin, mut lopulta kun oltiin päästy hotelille taksikuskin ( JOKA OLI MAHTAVA! Se kuulosti ihan joltakin elokuvaääneltä ja mä hätkähdin joka kerta kun se puhu ) sekoilun jälkeen nii alko oikeesti tajuumaan että ollaan lontoossa. Mä tykkäsin tosi paljon meidän hotellihuoneesta, oltiin tosiaan Nellin kaa kahestaan yhessä ja meillä oli tosi söpö kylppäri mikä muuttu amazoniks suihkun aikana ja siellä oli ihan norsun näkönen suihkusekoitin tai se.


Ekana päivänä käytiin tosiaan China Townis ja mentiin sinne Piccadilly Circuksen ohi. Tuntu et ois jossain elokuvassa kun pääs China Townii ja kute varmaan huomaatte kuvista nii rakastuin niihin paperilyhtyihin, mun on pakko hankkii kyllä joskus sellasii kotiin. Sieltä sai myös ihan yli-ihanii korviksia. China Townin jälkeen käytiin kuvaamassa London Eyetä ja Big Beniä ja nii, sit en oo ihan varma että mitä tapahtu koska aloin olemaan sen verran koomassa et olin vaan ihan pihalla... mut ei se mitään. Illalla nukahdettiin melkein heti ja nukuin kyllä ihan sikeästi aamuun.

Toisena päivänä me käveltiin Notting Hillii, ja en ees osaa kuvailla että kuinka ihana se oli, joku päivä mä vielä oikeesti muutan sinne. Rakastan varmaan ylikaiken sellasia pieniä kauppoja ja se oli ihan täynnä jopa kolmi-neli kerroksisia kauppoja joista sai vaatteita, ja sit siellä oli antiikki liikkeitä ja hedelmäkojuja ja aaaaaaaaaaa en kestä. Sit ne talot oli vielä kaikki erivärisiä ja muutenkin ihan unelma, sit Portobello Roadilla oli kanssa vaatekojuja, sellasia vähän samantyyppisiä mitä suomessa on toreilla, ja siellä päässä kallis kirppari. Lontoossa muuten myydään ihan kamalasti sellasia karvatakkeja, mitkä on kyllä mun mielestä ihan järkyttäviä, ihminen näyttää iha oravalta kun sillä on sellanen. Ja nelli osti suurennuslasin yhestä kaupasta! Siitä sitte riittiki huvia koko illaks ja tulee riittää pitkäks aikaa :D!

Lauantaina shoppailtiin ja ihan urkalla, käveltiin varmaan melkein koko Oxford Street ja käytiin kaikissa kaupoissa, teen huomenna ostospostauksen missä kerron vähän enemmän kaupoista ja muista. Muuten oli tosi kiva päivä, mut mulla tuli jalkapohjat ihan mielettömän kipeiks, että käveleminen oli välillä melkei mahotonta.. En kyllä tiedä, et miks mulla tuli jalkapohjat kipeiks koska mulla oli ihan normaalit matalat kengät.



Sunnuntaina käytiin Hillsongis, vai miten se pitäis sanoa? Siitäki kerron myöhemmin :D


Mutta oli kyllä aivan mahtava reissu ja haluun ihan ehdottamasti Lontooseen vielä toistekkin.

Toivottavasti en unohtanu mitään isoo :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti